Silver Dollar Pancakes

Bra dag än så länge, gör Silver Dollar Pancakes åt min sovande födelsedags bror.♥
Och så ska jag göa kolasås tänkte jag!
Pannkakor är perfekt att göra när man har ett fullt mjölkpaket som har bästföredatum den dagen man gör dem!
Dem är jätte lätta att göra!
Här är receptet:(Ger ca 20 stycken)
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk socker
2 1/2 dl mjölk
1 ägg
1/2 tsk salt
Smör till stekning
Bär och lönnsirap till servering
Gör så här:
1. Blanda i mjöl,bakpulver,socker och salt i en bunke.
2. Tillsätt mjölken och vispa till en slätsmet. Vispa i ägget.
3.Pensla en plätlagg eller en stekpanna med lite smöroch klicka ut ca 1 msk smet per plätt, ca 7 cm i diameter.
4. Vänd dem efter 2-3 minuternär plättarna får bubblor på ovansidan. Stek ca 1 minutpå andra sidan.
5. Klart! Servera med bär, lönnsirap eller gör kolasås som jag gjorde!

Kommentarer
H a c h i ~ säger:

sv: Har redan haft typ precis så, och det var så jobbigt att matcha kläder då, eftersom jag är så himla färgglad, så nu tänker jag ha något som passar till allt :D

2012-04-13 | 13:51:04
Bloggadress: http://hachi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback