Första skoldagen

Första skoldagen avklarad!
Det säger nog många hehe! ^-^'
Superskönt att man slutade tidigare än lillebror'n i alla fall!!
Mindre kul är att vi nu ska få bestämda platser i varje lektion...
Med turen jag har så kommer man ju få sitta vid någon kille...
I alla fall på *massa svordomar* biologin!
Där det bara är jag bland min "kompisgrupp". :c
Det gick bra förra året då man fick välja plats, där jag frivilligt valde att sitta ensam.
Men NE nu ska den nya rektorn bestäma att man ska ha bestämda platser för att ingen ska bli utanför!!
Så jäkla arg!
För det första hur fan ska man känna sig mindre ensam när man sitter vid någon man inte känner?
Och så kommer den personen säkert snacka med sin kompis som sitter en bit bort ändå...
Great!
Förhoppningsvis så kommer alla i klassen klaga över det och så slipper vi det!
Imorgon har vi ju mentorstid så då kan man ju säga till om det?
För seriöst jag dör om jag måste sitta vid någon kille vid biologin...
Jag klarar mig galant ensam!
Seriöst...
*dampelidampdamp*
Måste få byta grupp i alla fall! :c
Får panik..
För första passet imorgon är NO (biologi då).
Jag tror det är bäst om jag snackar med läraren och säger att jag vill byta till fysik för alla i våran lilla kompisgrupp verkar vara där..
Men jag kommer ju säkert få gå en lektion i biologi först och jag får sånn panik för jag kommer helt säkert få sitta vid en dryg kille som bara pratar och pratar...
Usch fyfan..
Och så är det ett problem till, jag är laktosintolerant, eller ja..
"Känslig" mot mjölk med laktos i så jag dricker mjölk utan laktos(arlas laktosfria mjölk är såååååå god!)
Och så i skolan så är mjölken kall och så med vattnet är seriöst 15-20 grader varmt om inte varmare! :s
Det är precis så varmt att jag inte hostar när jag dricker det och precis så varmt att men inte vill dricka det.
Nä det blir väl med gamla hedriga vatten i flaska i frysen över natten och ta med den flaskan med is till skolan.
 
Den här dagen har väl för övrigt varit väldigt bra, gick till skolan med Frida som var en väldigt smart ideé!
(Skulle tappat bort mig annars eller nå).
Vi samlades i rummet som vi brukade i 7:an och så snackade lärarna om läsåret (heter det värkligen det? Eller ska jag säga terminen?).
Våra grupper var lite annorlunda , på ett bra sätt, vår kompis grupp blev samlad!
Seriöst, alla fyra från andra gruppen kom till vår grupp! ♥
Sen så hade vi rast till 10.00 och då skulle vi ha brännboll (SERIÖST? FÖRSTA SKOLDA'N?) och sen var det bara lunch och slöjd.
Slöjden hade vi sen inte bara lite mer info.
Sen när vi slutade så frågade jag först om jag inte kunde följa med Frida en bit på vägen hem men hon skulle en annan väg (bortifrån mitt hem) för att det blåste så mycket.
Så då gick jag hemåt ensam när plötsligt Emma kom springades och fråga om jag ville va med Zuzann och då sa jag ja det kan jag väl.
Och så blev det så, jag , Zuz, Emma och Sofia var hemma hos Zuzann och spelade Little Planet tror jag att den heter för att Zuz och Sofia inte hade klarat just en bana och så klarade vi den!
Vi var också och höll Zuzannns nya marsvin, ja "höll" dem är fortfarande rädda så man kunde inte gosa så mycket precis..
Men ja.. sen skulle Sofia och Emma hem och efter det så spelade jag o Zuz lite mer spel och sen skulle Zuzann snacka med sin bästis så jag gick hem (för jag vet att man helst vill prata med sin bästis ensam(har ju min älskade Pirkko så jag vet hur det är ♥).
 
Så var min första skoldag i 8:an och lite övrig info om min dag :)
Nu ska jag sitta och läsa fakta om illrar, hejdå ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback