Mål som jag vill uppnå

Åh, jag skrev ett inlägg om att ha höga krav på sig själv och så när jag skulle publicera den så krashade internet...
Så jag bestämnde att skriva om något gladare, eller åtminstone intressantare, jag vet inte vad än men vi får väl se vad det här inlägget "utvecklas till"!
Just nu tittar jag på en favorit serie på tv:n, Morden i Midsomer.
Somer, låter som summer, alltså sommar.
Åh vad jag längtar, men faktum är att det inte alls är långt kvar och det skrämer mig lite, för jag måste verkligen träna tills det. Och spara pengar, spara ut håret och inte färga det så det håller sig friskt och så får jag lära känna min egna hårfärg igen, haha!
En liten lista jag ska klara av, hur länge och varför:

1. Äta( och dricka, som saft osv) så lite socker som möjligt, i en vecka och sen en vecka till osv.(så länge jag klarar det, helst till sommarn)
För att stoppa sötsuget och att börja att tycka att socker är superduper sött.

2. Behandla mitt hår på det bästa sättet jag vet, som att sätta upp håret i en "knut" ( eller för mig som inte har så långt hår till att göra det , bara en tofs/ mini hästsvans så högt som möjligt) eller fläta håret innan jag sover och sova med det, skippa att tvätta det då och då, helst försöka att inte tvätta det så länge som möjligt.

3. Inte färga håret tills sommaren (åtminstone).

4. Träna 3 - 4 gånger i veckan, mer eller mindre beroende på det som jag gör på skolan och om jag går på zumban. ( Träna betyder oftast hemma, cykla eller gå).

5. Äta mindre portioner och nyttigare mat.

6.  Börja tycka om mig själv mer.

7.  Bli mycket mer kreativ och visa det på bloggen eller kanske med hjälp av den?

8. Spara pengar, till olika ända mål, objektiv, blixt och såndanna saker till kameran och till kläder, smink och andra nöjen. Antingen så sparar jag till båda ändamålen samtidigt med något mer pengar som går till kameran eller, nej jag gör nog så.
Har just nu 200 kr tror jag och jag får 300 kr i månaden (om jag inte varit dum nog för att inte få några pengar alls eller får mindre) så då gör jag nog såhär:
175 kr till kameran (så då har jag 375 kr) och 125 kr till de andra ända målet.
Sern nästa gång jag får pengar så blir det 550 kr och 250 kr.
Alltså jag vet inte kanske jag borde sätta 165 och 135 kr istället?
Så det blir 365 kr och 135 kr och sen 545 kr och 255 kr om jag räknat rätt (som jag förmodligen inte har för det var bara huvudräkning)

Nu kommer jag inte på nå mer och det är nog bra för även om det kanske låter lätt så kommer jag nog ha väldigt svårt att klara av alla dem.

Go'na <3


Kommentarer
Emma säger:

Fy fan vad krångligt att förstå sig på dig och dina siffror Lau ;p // Nea

2012-02-18 | 22:13:04
Bloggadress: http://neani.devote.se
Pirren säger:

Go girl! mitt måtto: just do it! om jag överlever så överlever du! ;) ett tips på nyttigt "godis" (hehe) pop corn! super gott, enda nackdelen är väl att det fastnar mellan tänderna, men ändå. vi gör det tillsammans remember? puss o en styrkekram! <3

2012-02-21 | 14:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback