Gårdagen

Förlåt för dålig uppdatering, jag har inte haft tid att göra det.
För igår, då jag tänkte uppdatera så hade pappa tänkt att vi skulle åka och fiska och fotografera och grilla.
Vi åkte till ett ställe där vi vet att det brukar finnas finsk korv (svensk falukorvsskit är inte änns värdig hundmat( nope, vår hund äter inte falukorv)) men det fanns inte för det är svårt att få tag på, så vi köpte dansk korv istället.
Själv så äter jag inte "tjockkorv" utan bara "smalkorv" (på finska så finns det faktiskt två olika namn till dem).
Så jag tog och åt hot dogs med mild choritzo smak (som vår hund Sako fick äta ganska många av för jag åt 3 och det fanns 10, hehe!). Men det var bra det för annars skulle Sako varit utan mat i flera timmar!
Efter vi köpt korv och mackor (och annat vi behövde) så åkte vi hemåt igen men en annan väg som var lite längre så att på vägen kunde vi titta efter något ställe att grilla och fiska på.
Här är collage på några bilder:
Två bilder som inte passade i något collage:
Den godaste hallon drycken! Den har inte alls en sånn där torr känsla i halsen som andra festis för mig ger!
 
Ohja, jag är helt normal! När jag skulle skriva på vägen ( Lau och Krille 04-07-2012) så märkte jag att kolen var väldigt smulig och så smart som jag är så började jag kladda ner min arm med den!
Sen ropade Krille plötsligt att han hade fått fisk och jag tog kameran och gick till honom för att ta bilder:
Tyvärr så gick det inte att rädda den jättefina harren, den svalde flygan ända ner till gällarna :(
Efter att Krille hade fått harren så åkte vi hemåt för att vi hade slut på dricka och alla började bli trötta.
Vi åkte därför till en affär där vi köpte dricka och våtservetter (för jag ville ha det jätte mycket för mina händer luktade fisk). Sen fortsatte vi resan hemåt och vägen var jättedålig! Grusväg i några kilometrar.
Både jag och Krille halvsov (Krille sov medans jag dagdrömde).
Plötsligt så hördes det ett pyssande ljud som först lätt högt och sen dog ut och efter det så lätt det ett högt pang! Som tur var så var vi på asfalt igen då pappa och mama insåg att däcket hade gått sönder , fått punka om man kan säga så för ett bildäck.
Då stannade vi vid ett ställe vid en gård, där dem hämtar posten. Pappa försökta ta bort extra hjulet men dem förra ägarna till bilen hade mixtrat med den och satt dit den på sitt egna sätt så det var väldigt svårt att få loss den. Men vi klarade det till slut! (alla fyra hjälpte till). Och så bytte vi hjulet och så var vi klara (det tog längre tid än det kanske värkar). Det var tur att vi att vi hade köpt våtservetter före det hände (punkteringen) för vi vart alla väldigt smutsiga om händerna, hehe!
 
Pappa var väldigt stolt över mig och Kristofer för att vi hjälpte till så mycket! 
Men ja,som sagt så var vi vid en gård och den hade en stor hage och under tiden vi fixade med hjulet så hörde vi klockor (eller vad det heter) och jag undrade vars det kom ifrån för jag såg inga djur.
När vi var klara med hjulet så kom det massa kor gående och jag tog snabbt fram min kamera och började fotografera:
 
Efter jag tagit bilderna så åkte vi hem, och alla var glada över att vi slapp sova i bilen!
Och på hemvägen fick Sako vara i baksättet med mig för däcket skulle vara där han var, längst bak, och åååh så söt han var!
Han satt först på golvet av bilen med sen så fick jag honom attt hopp upp på sättet (som han fick) och så satt han där och sen låg han ner med huvudet brevid mig! Söt hund :) (ville dock inte ta fram kameran och fotografera för då skulle han bara sätta sig upp igen).
Hoppas ni har det bra , hejdå! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback