Torsdag den åttonde

Så skulle jag och min mamma till stan med en buss! Den kom väldigt tidigt, 06.00 ungefär ( den skulle komma 05.55 enligt tabelen menmen). Så för att hinna fixa till sig och så vidare så vaknade vi 04.30 typ. Sen begav vi oss iväg mot busshållsplatsen 05.30 eller något senare. Det gick ganska sakta först för ingen hade sandat vår gata och sedan vägen till vår gata. Men dem hade därimot sandat en liten gågata? Like whot? Why? Så först så var man tvungen att titta efter ställen där isen hade smällt så man kunde gå så fort man kunde( jag trodde vi skulle komma försent annars, och det var bra för vi behövde bara vänta i 10-8 minuter!). Sen när vi kommit fram till busshållsplatsen och väntade ett tag tills den kom. Vi klev på, eller ja justja! När vi såg den komma så frågade mamma: " ska vi vinka åt den för att den ska stanna?" (man gör så i Finland) och jag visste ju inte och jag fick lite panik när jag såg den närma sig men som tur var så stannade den! Ohså klev vi på då och sen efter nå halvtimmes åkande så sa jag : " nämen gud! nyss var det ju mörkblått ute , nu är det ju vitt!"(det var molnigt) till mamma fast på finska. Och sen typ då också så såg jag och mamma en liten rådjursflock, nä det var nog familj för det fanns en med horn , en liten som "låg" i snön och en till utan horn. Och sen när vi åkte lite till så såg jag en räv!! (woahv!) Hehe. Sen ände typ inget förrens vi var framme, 09.00. Då gick vi runt, alla affärer förutom bokia( den öppnade 09.30) öppnade 10.00 så vi gick till nån mataffär och köpte mellis:
Som ni ser så övertalade jag mamma att vi skulle testa Skyr, hon hade sagt att hon ville smaka den när den hade kommit på reklam på tv:n så när jag såg den så visste jag att jag ska försöka få henne att köpa den!
Jag smakade en ny smak av loka: hallon och persika! Den luktade sååå gott! Färska hallon, mums! ♥
Skyr-vaniljsmak.
Skyr-jordgubbssmak.
Sen när vi hadde suttit utanför butiken (det var inomhus, det var blåsigt och kallt ute) så minns jag inte riktigt vart vi gick först men ja, vi gick runt i butiker och köpte saker, sen gick vi och åt på mc donalds för mamma var sååå himla hungrig! Vi försökte hitta ett så nyttigt alternativ som möjligt, vi tog en kyckling-fullkorns-"hamburgare" (mer en macka) med sallad och nån sås/dressing och pommes frites. Mums! Sen blev det mer shopping. Sen gick vi till bussstationen vid 15.45. Vi visste inte när bussen skulle komma och när vi hade kommit dit på morgonen så kollade vi tabelen men fattade nada och gick , haha! Men sen hittade vi när den skulle komma och det var 17.10 ! Vi checkade det med en som jobbade där, och ja den kom då. Mamma som trodde att den skulle komma vid fyra tiden vart lite paff. Så först så satte vi oss och jag började läsa den här boken:
Hittills tycker jag den är väldigt bra.
Men efter ett tag så gick vi till mataffären vi var på när vi köpte skyr och köpte lite fika, åhnej! Det var så här:
Vi gick dit före vi gick till busstationen och köpte fika:
Toffemuffin ♥
Sen ringde pappa till mamma och fråga om hon kunde köpa en sak, så efter att tag så gick vi och köpte det men medan hon gjorde det så gick jag och kollade i andra affärer. Sen när hon köpt den saken så gick vi tillback till busstationen och jag fortsatte läsa. Bussen kom några minuter tidigare än 17.10 så vi gick in. Jag satte mig vid fönstersidan igen och jag vart jättevarm! För det fanns en sak som blåste varm luft mellan fönstret och stolen och den gjorde mig lite obehagligt varm. Och sen typ två timmar senare så steg vi av bussen och det var sån tempratur skillnad från det obehagligt varma bussen och den ganska kalla natten så jag darrade! Vi gick hem och ja... det var nog allt?
Wellyeah, nattinatti! ♥

Kommentarer
Pirren säger:

geez vad du har skrivit mycke... ;) köpte du nå då? <3 muffinsen såg jättegod ut!!! ;)

2012-03-13 | 15:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback