Frilufsdag


En ful bild från ungefär ett år sedan.
Det här hänt en del, jag har varit och åkt slalom, då vi hade friluftsdag på skolan, och ramlat ett par gånger i tisdags bland annat.
Jamen det är väl något jag kan berätta om?
Så här var det i alla fall:
Jag gick till skolan , lite tidigare än vanligt.
Jag mötte typ upp min vän(det vart så), Frida och när vi gick de sista 15-25 metrarna till skolan pratade vi om olika saker, från vad vi hade med oss (fika and stuff) till vad vi skulle göra. När vi kommit fram utanför skolan där bussarna skullle komma (som sen kom en bit bort istället) så såg vi taxin komma och Sofia steg ut, jag undrade vars Emma och Zuzann var jag tror det var så här då, att Sofia inte visste men Frida hade smsat Emma och hon hade sagt att de skulle få skjuts av sin mamma till skolan.
Och då när dem kom så pratade vi om saker ända tills bussarna kom, som sagt fick vi gå en bit för dem stannade inte där dem skulle.
Det var Frida,Emma och jag som skulle åka slalom (vi satt i samma buss)och Sofia skulle fiska (vad heter det ni ingen, "vinterfiske" p-nånting) och Zuzann skulle stanna och gå på en promenad och sen bada.
Men ja, Emma och Frida satt vid varandra och jag satt vid Victoria. Sen åkte vi buss i typ en timme och sen var vi framme, då skulle jag och Frida låna slalom grejor. Emma och Victoria väntade snällt på oss(tror det var mest på Frida nu i efterhand för när on var klar så sa i alla fall Emma skynda på nu! typ) , Victoria skulle också låna men bara stavar. Sen traskade vi till värmestugan och lämnade våra väskor och sen började vi åka slalom!
Det som var synd var att Frida, som aldrig åkt slalom förut ramlade i enmansliften, som jag vill kalla det (vi åkte så klart barnbacken först) och då fick Emma åka ner (hon hade åkt före Frida, som jag och Victoria också gjort) och hjälpa henne, sen när Frida hämnat sig lite (hon har en knäskada) så åkte Emma , Frida och Victoria upp igen (jag som inte åkt slalom på några år hade klivit av liften när Frida ramlat) till mig sen åkte vi ner för att åka längre upp igen (fult va? haha) men då hade Frida så ont i knäet så hon kunde inte åka längre.
Då tror jag att jag följde henne med för att fika efter att jag åkt lite, och sen åkte jag mer, stackars Frida satt inne i värmestugan i 3 timmar medans jag, Emma och Victoria hade jättekul och åkte slalom. Och Frida vart väldig sur på mig när hon frågat om jag kunde sitta med henne i den tidigare bussen och då hade jag svarat typ så här: Ja om jag ska åka den. För jag skulle åka den först men sen fanns det plats på den senare bussen och så kul jafg hade tog jag ju såklart hellre den. Men ja, efter att Frida blivit sur på mig för det gick jag ut( alltså hon var inte så sur när jag gick men fortfarande lite) och fortsatte åka slalom, är faktiskt lite stolt över att jag åkte i både gröna och blå backar(hahahaha) , vilket är jätte lätta och lätta backar,hahaha...
Men ja sen så skulle jag fika med Emma och Victoria och då visade sig att Frida inte var sur bara trött(det är det jag tror i alla fall) så ja. Och sen åkte vi mer slalom och sen när jag skulle åka sista gånen så var jag jätte nervös för att jag typ skulle åka in i skogen(som jag nästan hade gjort andra gången jag tagit en och samma blå backe) och bryta benet men det gick bra. Då gick jag med Frida och lämnade sakerna jag lånat (Frida hade Vicorias lånade stavar) och sen gick jag och Frida och satte osss i bussen och då var Frida jätteflummig(i love it, hihi!)  och då vart jag flummig med och vi skrattade väldigt mycket medans vi väntade på Emma och Victoria. På vägen hem så satt jag med Frida och Emma och Victoria satt med varandra. På vägen hem när alla stigit på bussen så var det inte så kul för vi hade suttit oss bakom andra dörren i bussen, typ i mitten av bussen och då kom killar och satte sig bakom oss och de snackade typ jättehögt och om man sa eller gjorde nå så härmade den en..
Japp det var det!
Orkar inte skriva mer så heihei!

Kommentarer
pirren säger:

va kul, sötungen min!!! <3 saknar dig ring på hemtel eller smsa om du vill prata! ;)

2012-03-30 | 15:07:13
Emma - Gotländsk fotoblogg säger:

sv: Tack! Men det är inte jag som skrivit och det är inte min "drömburk", det är min kompis Jessikas som är så pyssling och fin. Kolla in hennes blogg här: http://mycreativeworld.blogg.se/



KRAM!

2012-04-01 | 19:07:27
Bloggadress: http://photographsbyemmaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback