When I was a kid, I used to sing " A B C D E F G, H I J K ELEMENO P "

Det har varit en ovanligt bra dag idag! Fast egentligen var det ju inget ovanligt, bara att det inte fanns så mycket negativitet som det brukar! Så jädra skönt alltså! Och sen vart det ju bara bättre med att man kommer ihåg sin skumma dröm som ni plågsamt måste läsa om, hehe!
Vi skulle på kryssning till Finland, men när vi var typ i Stockholm så märkte jag att jag glömt min kamera hemma. Och då vart jag såklart deppig - jag skulle ju inte kunna fånga några fina minnen på bild! Och då tog min pappa fram en systemkamera, en canon eos 1000d (inte för att det spelar någon roll). Sen så klev vi på båten och ja, jag vet inte hur jag vet det här men det var vår båt, en stor kryssningsbåt. Men det fanns typ skurkar eller nå med på båten, och vi skulle typ knuta fast en av dem nere på däcket (i båten där massa rör fanns(lastrum?))med ett rep, men vi beskymrade oss för att han skulle få upp den och rymma när vi gått och gjort något (gå på land tror jag). Vi hade besegrat skurkarna. Ja mer minns jag inte, hehe! (Mobba mig inte för min konstiga dröm!)
Ja sen på skolan gick det bra, minns inte något speciellt som hände förutom en liten sak som kanske inte betyder något. Men sen när jag kom hem från skolan så gjorde jag so:n och väntade på att mamma skulle komma hem (hon var hos frisören).
Vad fan hände just?! Vår hund Sako började plötsligt gå snett och ha hela kroppen åt ett håll(höger), som om han skulle ramla! Mamma gjorde så han la sig ner på sin sovplats, åh gud vad konstigt det där var!!
Aja, sen när hon kom hem så berättade hon en sak frisören, Helena (som vi känt länge) hade berättat. För att ni ska förstå så var det här det handlade om:  En gång när jag väntade på att det blev min tur (väntade på att mamma skulle bli klar med sin frisyr) så kom en kille in och skulle prata med Helena, och han vart väldigt blyg när han såg mig (hihi) och när Helena frågade om han ville gå ut med hennes hundar (som han brukade) så bortförklarade han sig (kommer inte ihåg hur) och försökte typ komma ur frisörsalongen så fort som möjligt! Men sen när han gått några steg så kom han tillbacka och öppnade dörren på glänt och frågade "vem är den snygga tjejen som sitter där då?" till Helena och nickade åt mitt håll( eller hur man beskriver det). Han menade MIG, för det var bara jag som satt där! OMG. Sen när Helena berättat lite kort om mig och jag generat tittade ner i golvet så sa han hejdå och gick, och då vart det lite halvpinsamt tjejsnack. Jag fick reda på att killen var 17 år, sjutton år! Jag var bara 13 då, det var länge sen.
Men sen idag så berättade Helena att han, den 17 åriga killen som nu bor hos henne, ofta sagt " minns du den där snygga/söta tjejen?" haha, sött! En sånn kille vill jag ha !

Kommentarer
Zuzia säger:

When I was a kid, I used to sing " A B C D E F G, H I J K ELEMENO P "



I did, n' i still do! :D

2012-05-22 | 17:40:20
Bloggadress: http://zuziacookie.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback