Vegetariskt Vinter!

Japp, jag hade tänkt att bli vegitarian igen.
Igen?
Ja, jag har faktiskt varit vegitarian förut, minns inte hur länge men typ ett år?(förmodligen mindre dock)
Jag hade tänkt att bli vegitarian under vintern (från första november till sista december/första januari)
Här är kosttillskottet jag tog den tid jag var vegitarian förut(som jag ska försöka använda slut nu på vintern):
 
 
Innehåller de vitaminer och mineraler som kan va svåra att få i sig när man inte äter kött, fisk eller fågel! (eller skaldjur)
 
 
Här är lite posetivt(+) och negativt(-) med att bli vegitarian i tre månader:
+ Man är väldigt nyttigt för man måste äta mer grönsaker. (Ja, man kan ju också äta pasta, potatis, rotfrukter, frukter osv också)
+ Genom att man inte får äta rött kött så minskas risken för tidig död
+ Man får inte äta gelatin godis, för i det finns det gris och löss (ja, jag vet, det är jätte äckligt!) Här är en sida som det står på några godisar som innehåller det: Klicka mig!
+ Och så klart, så hjälper man djuren!
- Kan bli jobbigt och svårt att veta vad man inte får äta
- Jobbigt om andra äter sin favorit mat/godis som man gillar framför en och så kan man inte inte äta det.
 
Jag ska försöka testa på vegitariska maträtter i en månad nu (typ en gång i veckan) om det går.
Imorgon ska jag äta en rotfruktsgratäng :)
Om ni har nå vegitarisk maträtt som ni tycker om så får ni gärna tipsa mig! :D
Hejdå ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback