Checklista för friluftsdag!

Vakthund, som håller älgar och björnar borta! (Behöver man särskillt vid älgjakt och när man lever mitt i ingemanaland!)
Hitta något fint ställe, och glöm inte kameran! Här ser man verkligen att det börjar bli höst
Något att göra eld med, här är min brors elddon!
Och så ska man helst ta med ved, för det finns inte alltid ved på stället man ska till. Glöm inte yxan och papper (som gör det så mycket enklare att tända elden, helst mycket papper, både hushålls och tidningspapper!)
Något att dricka är alltid bra att ta med, vi tar oftast med en stor saftflaska och en termos med oboy/te och en mindre termos med kaffe i och så några festisar till mig som inte gillar saften som resten av min familj älskar,
Och så är det kul med några kakor, här är kakor som jag kommer ihåg från den tiden jag var liten, när jag besökte min släkt i Finland.
Och så är korv typ ett måste!
Var alltid bered med din kamera, särskillt om du har en bror som fiskar (min flugfiskar). Kolla alltid vars du har din kamera och försöka att alltid ha den nära dig!
Och om du har tråkigt så är det bara att leta after söta motiv att fotografera! Våga lägga dig på marken och fotografera från marknivå!!
Om du inte hittar några motiv så börja lek med din kamera och testa nya saker! Här har jag lekt med slutartiden på min kamera ( hade den på 1/60 på den här bilden tror jag) och fotat eldens gnistror!
 
Hejdå!
Nu ska jag åka med min familj och göra de där sakerna jag skrev om! :)

Kommentarer
Zuzia säger:

Kul! :)

2012-09-29 | 16:44:24
Bloggadress: http://zuziacookie.devote.se
minabrun - photo säger:

sv: tack så mycket! :)
jag har en nikon d3100 : d

2012-09-30 | 11:55:04
Bloggadress: http://miinabrun.blogg.se
Julia säger:

Sv: Tack :D

Åh vad fin bilden på gnistorna är!

2012-09-30 | 12:03:48
Bloggadress: http://rainfall.webblogg.se
Lovisa - foto säger:

sv: åh tack, så glad jag blir! :D

2012-09-30 | 21:41:24
Bloggadress: http://lovisalundgren.webblogg.se
Pirren säger:

men vad ska du grilla om du inte kan grilla korv? ;)
och särskillt på vintern då man brukar grilla?!? :O
pösspårej! <3

2012-10-03 | 14:22:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback