Bläskolablä.

Det här inlägget kommer vara ett väldigt "agro" inlägg mot skolan jag går i.
På syslöjden så brukar de flesta klaga på skolan har jag börjat märka!
And I won't lie, I'm one of them.
här är några anledningar:
  1. Vår mentorer, som är världens sämsta på att göra det de ska, informera om saker som till exempel om att de nu här gjort så att hälften av mentorerna har A, och andra hälften har B. Och när vi ska någonstans, som till exempel vara i hörsalen under elevens val (vi hade tur att vi mötte en som höll i saken i hörsalen som sa att vi skulle vara där!). De två sakerna har hänt i verkligheten. Och det värsta är att när man frågar varför de gör så så beter dem sig som 3 åringar och säger att det inte är deras uppgift att meddela oss om det eller att man får ta reda på det själv...
  2. Skolans(förmodligen alla skolor i Sverige?) logik, kan förstå den lite, men fattar inte varför de måste göra den så komplicerad och dessutom oeffektiv. Om man går hem under dagen för att man mår illa, då räcker det inte att säga till läraren att man går hem nu längre, utan den som går hem måste ringa sin förälder och de måste ringa till skolan och sjukallmäla dem, annars klassas det som SKOLK! Samma sak verkar det vara med vaccinering, då måste man ta ledigt under stunden man är hos läkaren ~making totally sense, eller hur? Annars får man igen, SKOLK! Anledningen till detta är att det var någon tjej som inte hade sagt att hon gick hem (eller så sa hon det minns inte riktigt) och påväg hem så vart hon kidnappad. Och ingen saknade henne i skolan. Nu är det bara det att jag inte fattar hur det här systemet ska funka då man kan ju ringa till föräldern påväg hem och efter samtalet så blir man kidnappad? Eller så när man är hemma så kommer någon och kidnappar en där? Ärligt talat så känns det mer som om skolan vill slippa ansvaret över om ett barn kommer bort då man är sjukallmäld/ledig från skolan. Vet någon om hur det kanske egentligen är? För annasr tycker jag personligen att det är bullshit.
  3. Vår syslöjd lärare som inte hjälper en "du kan själv" och "göra det själv" är två ofta använda meningar, tro mig. Och när man antingen säger "jag kan ju inte" eller "men..." så svarar hon "jo det kan du visst" eller "säg inte men". Och sen när man försöker själv så frågar hon varför man inte frågade henne om vad man skulle göra.Fuck logic.
  4. Killarna kan seriöst inte hålla käften under musiken. De kan dock tjata på tjejerna som inte vill sjunga så mycket att en åker hem och en annan blir väldigt arg och sur resten av dagen. Vissa tar till och med och klaga på saker som de själva gör som till exempel sjunga när det är tjejernas tur.
  5. Betygen, också en sak som sorgligt nog kanske inte är bara på vår skola. Där måste man prata varje minut för att få ett högt betyg verkar det som, iaf på franskan. Där en som har fått göra omprov två gånger  men pratar mer än mig fick två betyd högre än mig som fick A och B på proven men inte pratar lika mycket, åter igen fuck logic.
Kommer inte på fler just nu, men vet att det finns många fler småsaker som är väldigt dryga och deprimerande.
Och nu efter allt om den deprimerande skolan jag går i så glömde jag helt den roliga saken jag tänlte berätta om! *Genius Lau strikes again!*
Så ja, måste väl börja plugga till de två proven jag har i veckan då, hejdå! ♥
 
Avis på er alla som har sportlov just nu eller vecka 11 (vecka 11 så fyller jag år, och det är på en skoldag, och skoldagar är inte alls den värsta sorten av att ha födelsedagar på, inte alls...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback