Det här med smink

Ja, smink.
Själv tycker jag att man är finast utan smink.
Men när jag var på väg hem från konfaträffen (som vi har varanan tisdag) så började jag tänka lite på hur smink kom till.
Och jag kom fram till att den nog kom till för att vi kvinnor vill vara snygga inför män, för att attrahera dem.
För, det är ju det som är meningen till oss människor och djur, eller ja det är ju det vi är utvecklade till (och äta och dricka osv) , att para oss.
Det är därför pojkar går igenom målbrottet också, för att få mörkare röst, som ska attrahera oss kvinnor.
Anledningen till smink är att man vill göra sig vackrare (eller ja, det är det jag tror är en förklaring till hur smink kom till).
Och ja, det är fint med lite mascara och concealer ibland, men tjejerna i klassen bara packar på smink.
Även några av mina vänner tyvärr.
Jag säger det inte för att trycka ner dem, men jag tycker dem absolut inte behöver det.
Jag tycker dem som inte har smink på sig är väldigt starka för att de vågar stå ut i mängden.
(Hoppas jag får skriva det här, men ja, en av de personerna är min vän Zuzia ♥)
Men det är typ bara två som vågar det.
Men det varierar såklart.
Själv tycker jag det är tidskrävande och så påpekas det typ alltid(av några specifika personer varje gång) när jag har det så jag känner mig ful..
Aja.
 
Det var det jag ville skriva,
hejdå. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback