Htc 1 X

Hejsan!
Förlåt för dålig uppdatering!
Jag har sovit hos min kompis Emma i några dagar och färgat hennes hår, och det gick väl sådär.
Först så tog vi ju fel färgningssätt, vi råkade ta en permanent när vi skulle ta toning, så Emmas snälla mamma åkte och köpte en ny.
Och sen när hon kom så var färgen kanske lite mer röd än den förra, men Emmma verkade gilla den i alla fall för hon ska köpa samma igen sen när hon ska färga om.
Sen när jag skulle börja tänkte jag att jag skulle göra rötterna först och sen resten av håret men Emma var ju så himla ivrig att få håret färgat att jag tog och färgade rötterna lite först sen hela håret och sen kollade jag ställen jag hade missat (rötterna och topparna).
Det tog mer än en timme att få det klart.
För för det första så skulle håret vara fuktigt så när man skulle kamma igenom håret för att jämna ut färgen så vart det tovor, HELA tiden!
Och så har ju Emma långt och tjockt hår också vilket gjorde så det tog mer tid det också.
Men när färgen väl satt i så såg det jätte fint ut, men sen när hon sköljt ur det så såg man knappt någon skillnad på färgen.
Så hon ska färga om det om två veckor.
Jag hoppas jag kan övertala henne att titta efter någon annan färg, där man sätter i färgen i torrt hår och som kanske är mer mörk och mer röd( för när färgen satt i så såg det mörkrött ut och det passade henne SÅ bra!).
Vi får se om jag lyckas, hehe!
Sen iförrgår så färgade jag håret också, eller ja mamma gjorde det på mig.
Men man ser inte så stor skillnad så jag vill färga det ännu mörkare (färgen var svartbrun tror jag?) och så vill jag nog ha permanent men det blir senare, om några veckor.
Kanske samtidigt som när jag ska färga håret på Emma för andra gången?
Om vi är hemma hos mig den gången så mamma kan färga mitt hår.
Det har varit mycket färgande för mig, för jag färgade mammas hår igår också.
Så jag har alltså färgat håret på två stycken och fått håret färgat på typ fem dagar.
 
Emmas lillebror hade en sony ericsson mini 10x tror jag att den heter, och jag fick låna den för att se hur den kändes och kolla om jag vill köpa den av dem, men den var så liten och hade inte den senaste androiden (så att den kunde ha instagram och cubie).
Så jag ville inte köpa den, men just nu har jag fortfrande telefonen som jag ska lämna tillbacka(vet dock inte riktigt när).
Men jag har tittat på telefoner som jag skulle vilja ha, och hittade den här:
Htc One X
Så igår och idag så ska jag titta på filmer om den, om hur bra den är och så. 
Det jag hittat om vad som är fördelarna om den är att den har en bra kamera, (8 megapixel) bra och skarp skärm, bra ljud, snygg design och stort utrymme.
Det ända jag hittat som är dåligt är ännu att den är lite seg, och så är den dålig när man rör på sig medans man filmar.
Men ja, jag ska titta vidare på den och fundera mycket, för den är ju inte billig precis, den kostar mellan 4000-5000 kronor.
Men jag vill ju verkligen uppdatera mig från mingamla Nokia xpress music.
Åh, jag vet inte...
Pappa har ju ännu inte hittat något negativt om den vd jag vet, förutom priset kanske.
Men jag hade tänkt att att delbetala den.
För jag har inte änns nära 4000-5000 kr (eller jag vet inte, såvitt jag vet så har jag 700 kr).
Så om jag köper mobilen så blir jag utan pengar i ett år...
Det är ett väldigt svårt beslut, för jag skulle ju spara pengar till nästa år.
Uh, jag vet inte alls hur jag ska göra.
Får ta och prata med Pirkko och se hur jag gör.
Ska faktiskt försöka ringa henne nu, det var länge sen vi pratade.
Hejdå ♥
(Men om jag bestämmer för att köpa den så kan jag kalla den för htc ett x, när någon frågar vad det är för mobil, ganska coolt ändå, haha!)

Kommentarer
H a c h i ~ säger:

Svarade nyss på din kommentar, men såg att jag glömde svara på sista frågan xD Hoppas btw du orkar läsa allt, lol ~

Jo, det kan växa igen, men det beror på hur mycket man töjer. Det är individuellt hur långt man kan gå för att sedan få det växa igen, så jag kan inte direkt svara på det. Men jag ska iaf upp till 6mm, och jag är ganska säker på att det växer igen sen om jag vill det ^^ Men kan icke lova något!

Svar: Åh, vad bra att den i alla fall kan växa igen! c:Och nej, det var inte alls lång text, utan en väldigt hjälpfull kort text tycker jag :D
Jag vet inte om jag ska töja än men det är ändå bra att veta att den kan växa igen om man inte tycker om det. Tack för svaret! c:
Lau

2012-08-01 | 19:41:38
Bloggadress: http://hachi.se
H a c h i ~ säger:

sv: Lovar inte att den växer igen, det beror på hur mkt du töjer! Så var inte arg på mig om du töjer så mycket att det inte växer igen :'3
Vad bra att det vad till hjälp, haha! x3

Svar: Haha :)Jag ska inte töja så mycket (om jag bestämmer mig för att töja dårå) ändå :)
Typ högst 8 mm (hitta inte nån bra ställe där man ser hur stora dem är). Men jag tror det blir 6mm som dig. Hur mycket tror du att man kan töja innan det inte kan växa igen? (ja, det beror väl människan osså men, ja, vad tror du?) Mina två hål (bara helt vanliga , inte töjt något eller så), växer igen ganska fort, eller ja, om jag inte har några örhängen i dem på några månader. Eh.. ja jag vet inte xD
Lau

2012-08-02 | 03:53:16
Bloggadress: http://hachi.se
H a c h i ~ säger:

sv: Jag har som sagt skrivit vad jag vet! Det är väldigt individuellt så därför finns inget exakt svar. Man får helt enkelt ta den risken när man töjer, tyvärr!

Btw, kan du svara i en ny kommentar nästa gång? Känns konstigt att du skriver nya frågor som svar på mina kommentarer, och att jag skriver svar på dina frågor i nya kommentarer på din blogg xD

2012-08-02 | 23:55:03
Bloggadress: http://hachi.se
H a c h i ~ säger:

sv: Jag har som sagt skrivit vad jag vet. Det är väldigt individuellt, och därför finns det ingen exakt svar!

btw, kan du svara i en ny kommentar på min blogg? Känns konstigt att du frågar mig saker i dina svar på mina kommentarer, och att jag svarar i nya kommentarer på din blogg. Det borde vara tvärtom x''3

2012-08-02 | 23:56:38
Bloggadress: http://hachi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback