Min "midsommar"

Igår, som ni kanske vet så firade jag inte midsommar, utan hela familjen åkte och fiskade.
Och då hände det ganska mycket faktiskt!
Vi åkte vid två, och åkte först och handlade (mamma gjorde det) korv också vidare, och sen när hon handlat klart så började vi åka mot forsen där vi skulle fiska.
Typ 20 meter eller mer eller mindre från där vi skulle fiska fanns det björn avförning vid vägen.
Därför stannade jag inne i bilen en stund tills mamma, pappa, lillebror och hund hade gått ner till forsen ( man måste gå en stund innan man kommer till själva forsen.
Jag åt ett tunnbröd med salamismältost och väntade, efter en stund kom mamma för hon var tröstig och då när hon hade druckit så följde jag med henne till forsen.
Så här ser forsen ut(den har ett vattenfall med):
Fint va?
Så såg det ut till vänster när man kommit dit man fiskar, lite mer till höger såg det ut så här:
 
Jag hittade två fina spindelar som jag tog många bilder på,
Andra bilder som jag tog:
Vår hund Sako
Den här hittade jag (eller ja, pappa hade satt den på en klipp-bit och han hade glömt bort den om inte jag hade tagit den) 
 
Efter vi fiskat där, eller inte vi, utan pappa och Kristofer, så åkte vi till ett annat ställe (men samma fors) och fiskade där. Men det var så våt (vägen till forsen) så det var bara jag och Kristofer som kunde komma ner dit (Kristofer hade vaddare och jag gummistövlar)
 
Fint va?
Här är skogen som var brevid:
Mina älskade gummistövlar som jag haft i 4-5 år kanske? ♥
 
Sen när vi varit där så åkte vi till ett ställe (som var precis vid vägen) och fiskade lite, och gud, ni skulle sett!
Det var säkert 30 fiskar som vakade och hoppade!
Och efter ett tag, när vi faktiskt tänkte gå (för det regnade och var hungriga) så fick vi faktiskt en fisk! En jättefin harr!
Vi ska äta den nån dag. Och då ska faktiskt min bror (hon som håller i fisken) smaka också (han äter aldrig fisk).
Min kamera var typ död, slut med batteri men jag lyckades ändå ta en bild på en söt snigel (pappa råkade trampa på den innan jag hann säga nå :( )
Efter det så åkte vi till ett ställe där vi brukar fiska och grillade (vi visste att det fanns trä att elda med där) och på vägen dit så såg vi:
*dramatiskt trumspel*
Fast måste förklara lite först, bara det att jag satt fram för att Kristofer hade gjort det på vägen dit, syskon, ni vet?
Men ja, jag var väldigt trött och typ vilade med ögonen halvöppna när, en brun figur syns springande en bit fram på vägen!
En björn!
Den var ganska liten , pappa gissade på en tre årig , björnens första ensama sommar.
Men ändå, det var en björn!
Min, mamma och Kristofers första vilda björn (pappas andra)!
Som sagt mitt kamera batteri var dött, så det blev ingen bild!
Liksom va faaan?!
Uhhhhhhhhhhhhhhhhh.
Sen tog vi och åt mat där vi var på väg mot och ja, åkte hem.
Det var min midsommar, hejdå!
 

Kommentarer
Emma säger:

Haha, ni "bråkar" också om den platsen där fram.
Det har jag och Anton gjort flera år tillbaks ;p

Svar: Japp, hehe!Typiskt syskonbråk! ;)
Lau

2012-06-23 | 19:57:23
Bloggadress: http://neani.devote.se
Johanna säger:

Sv: Tack, vad glad jag blir. Jag har en Nikon d3100.

2012-06-25 | 12:57:59
Bloggadress: http://www.bridge.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback